ENTREVISTA
A RAFEL LLISTUELLA
EL divendres 15 de març, vam anar a fer una entrevista amb el
cap de departament de visual i plàstica i tecnologia Rafel Llistuella.
1.
Quines
assignatures es fan des del vostre departament? Quina és la tasca que duen a
terme els alumnes en cada una de les assignatures?
Bé, el nostre departament englobem
les assignatures de Tecnologia i també
de Visual i Plàstica, i dibuix tècnic a batxillerat.
El que fan a tecnologia és estudiar
les parts que no són naturals de la societat, és a dir, les màquines las
instal·lacions i un eix de coses no naturals en referencia al que es feria a
les ciències naturals; i, a dibuix plàstic, és a dir, visual i plàstica, el que
es fa és l’estudi i la potenciació de la creativitat, el dibuix, la plàstica.
2.
Què heu fet
últimament en el treball de recerca?
El treball de recerca, a
tecnologia el que es fa és, sempre que es pugui, és clar, i que l’alumne li interessi, és fer un
projecte, basant-se en l’estudi i el treball a classe. El projecte implica un
prototip d’una màquina que s’ha dissenyat, com per exemple la màquina
dispensadora de begudes de llauna, que ha estat dissenyada i acabada en aquestes
instal·lacions. A més a més, funciona perfectament.
3.
Has estat
sempre el cap de departament?
Cada dos anys canviem el cap de
departament, i ja fa dos anys que jo ho sóc, així que aquest any ens toca
canviar.
4.
Hi ha
quelcom que es pugui destacar?
Aquest any visual i plàstica són
matèries d’una vessant molt important pràcticament. A part, a tecnologia, a més
de fer exercicis el que fem és construïr. A part també hi ha la necessitat de
fer un projecte que duri tot l’ ESO, si més no els tres primers cursos, que
planteja la construcció d’un cotxe, i l’últim com a optativa, per afegir-hi opcions avançades, es a dir, és un
projecte que es fa amb totes les pràctiques de cada curs.
5.
Es plantegen sortides des del departament?
Explica quelcom sobre elles.
Les sortides es plantegen des de
l’assignatura de tecnologia, normalment fem una sortida al Mercatec, on
s’exposen projectes, i al Museu de Ciències Tecnològiques, es fa una visita en algun centre que ens ajudi en l'àmbit de continguts, i des de batxillerat, anem a alguna universitat.
6.
Teniu l’equipament necessari o n’hi hauria d’haver
més? Teniu prou diversitat?
Hi
ha força equipament, el necessari, si n’hi hagués més tampoc podríem realitzar totes
les activitats desitjades. Tot i que es podria millorar l’estat d’aquest. Però
hi ha suficient material per realitzar les pràctiques.
7.
Creus que
els alumnes surten prou preparats des de l’àmbit de tecnologia i dibuix, o necessitarien
més preparatòria?
El tema de
sortir poc preparat, depèn del que es vulgui fer després. Hi ha alumnes que
surten de la ESO aprovats, ara si després del batxillerat es vol fer una
carrera, com més ben preparats surtin, millor. Hi ha alumnes que surten molt ben
preparats. Els que no surten tan ben preparats se’ls hi aconsella que no facin
una carrera relacionada amb aquest àmbit. Però la conclusió és que qui realment
vol surt molt ben preparat.
guapu
ResponEliminame pone
ResponEliminacalla
ResponEliminayo wsg
ResponEliminasybau bro ts pmo
ResponEliminatf is ts pmo ong omds sybau
ResponEliminabro is not tuff
ResponElimina