dijous, 11 d’abril del 2013


ENTREVISTA A RAFEL LLISTUELLA
EL divendres 15 de març, vam anar a fer una entrevista amb el cap de departament de visual i plàstica i tecnologia Rafel Llistuella.

1.    Quines assignatures es fan des del vostre departament? Quina és la tasca que duen a terme els alumnes en cada una de les assignatures?
Bé, el nostre departament englobem les assignatures de Tecnologia i  també de Visual i Plàstica, i dibuix tècnic a batxillerat.
El que fan a tecnologia és estudiar les parts que no són naturals de la societat, és a dir, les màquines las instal·lacions i un eix de coses no naturals en referencia al que es feria a les ciències naturals; i, a dibuix plàstic, és a dir, visual i plàstica, el que es fa és l’estudi i la potenciació de la creativitat, el dibuix, la plàstica.

2.    Què heu fet últimament en el treball de recerca? 
El treball de recerca, a tecnologia  el que es fa és, sempre que es pugui, és clar, i que l’alumne li interessi, és fer un projecte, basant-se en l’estudi i el treball a classe. El projecte implica un prototip d’una màquina que s’ha dissenyat, com per exemple la màquina dispensadora de begudes de llauna, que ha estat dissenyada i acabada en aquestes instal·lacions. A més a més, funciona perfectament.


3.    Has estat sempre el cap de departament?
Cada dos anys canviem el cap de departament, i ja fa dos anys que jo ho sóc, així que aquest any ens toca canviar.

4.    Hi ha quelcom que es pugui destacar?
Aquest any visual i plàstica són matèries d’una vessant molt important pràcticament. A part, a tecnologia, a més de fer exercicis el que fem és construïr. A part també hi ha la necessitat de fer un projecte que duri tot l’ ESO, si més no els tres primers cursos, que planteja la construcció d’un cotxe, i l’últim com a optativa, per afegir-hi opcions avançades, es a dir, és un projecte que es fa amb totes les pràctiques de cada curs.

5.     Es plantegen sortides des del departament? Explica quelcom sobre elles.
Les sortides es plantegen des de l’assignatura de tecnologia, normalment fem una sortida al Mercatec, on s’exposen projectes, i al Museu de Ciències Tecnològiques, es fa una visita en algun centre que ens ajudi en l'àmbit de continguts, i des de batxillerat, anem a alguna universitat.

6.    Teniu l’equipament necessari o n’hi hauria d’haver més? Teniu prou diversitat?
Hi ha força equipament, el necessari, si n’hi hagués més tampoc podríem realitzar totes les activitats desitjades. Tot i que es podria millorar l’estat d’aquest. Però hi ha suficient material per realitzar les pràctiques.

7.    Creus que els alumnes surten prou preparats des de l’àmbit de tecnologia i dibuix, o necessitarien més preparatòria?
El tema de sortir poc preparat, depèn del que es vulgui fer després. Hi ha alumnes que surten de la ESO aprovats, ara si després del batxillerat es vol fer una carrera, com més ben preparats surtin, millor. Hi ha alumnes que surten molt ben preparats. Els que no surten tan ben preparats se’ls hi aconsella que no facin una carrera relacionada amb aquest àmbit. Però la conclusió és que qui realment vol surt molt ben preparat.



7 comentaris: